Met de occasion-benchmark informeert Fleetselect iedere maand over de stand van zaken in de b2b-verkoop van gebruikte auto’s. De Jeep Wrangler had in april de hoogste gemiddelde opbrengst (152 procent) ten opzichte van de benchmark, gevolgd door de Volvo V50 (147 procent).
In de top tien van exportauto’s staat de Mercedes-Benz E-klasse (5.600 euro) bovenaan met de hoogste gemiddelde meeropbrengst bij export. Dit is ten opzichte van het gemiddelde voor de b2b-handel binnen Nederland. De Honda Cr-V volgt met 2.400 euro.
De auto’s die in de afgelopen maand het meest in trek waren bij bieders in de retail zijn de Citroën C3, de Hyundai Getz en de BMW 3-serie.
Egge Selles van Fleetselect: “Ondanks de terughoudende markt liggen we goed op schema om onze doelstelling (plus twintig procent ten opzichte van 2011) te halen. Er is veel vraag naar auto’s. Die zal nog wel even aanhouden, omdat er beduidend minder inruilers en ex-leaseauto’s beschikbaar komen. Vooral auto’s jonger dan vijf jaar en met lage kilometerstanden zijn schaars. De ‘conversie’ van onze veilingen is bijzonder goed; tachtig procent van de aangeboden auto’s wordt verkocht. We krijgen steeds meer auto’s in de veilingen en ook het aantal kopers blijft stijgen.”
De laatste weken zijn ook drie nieuwe medewerkers begonnen. Victor Veer gaat zijn jarenlange commerciële ervaring inzetten als manager Business Development. Robin Woudsma is per 1 mei begonnen als marketingmedewerker op het callcenter. Op 7 mei heeft Janko Timmerman het Fleetselect-team van auto-inspecteurs versterkt.