De introductie van de nieuwe schadeherstelnorm Hiqure is niet goed verlopen en moet beter. Dat zegt voorzitter Frits Huffnagel van Focwa schadeherstel. Focwa wil nu met Hiqure een herstart maken om zo een aantal hardnekkige mythes uit de wereld te helpen.

Hiqure kampt al vanaf de introductie met negatieve beeldvorming. Zo zou de nieuwe schadeherstelnorm geen enkele toevoeging zijn op andere normeringen als ISO of KZS. 

Huffnagel bestrijdt dit: ”Het essentiële verschil tussen Hiqure en de huidige procesnormeringen zoals ISO, KZS en Eurogarantborging is dat Hiqure een productnormering is. Het gaat om het eindresultaat en dat is een auto die na herstel weer volledig veilig is. Het gaat dus primair om het product. Dus niet: operatie geslaagd, maar de patiënt is overleden.”

Focwa geeft nu als voorproefje van de imagoverbetering een eerste animatie over een Hiqure mythe: ‘De huidige normeringen zijn goed genoeg’. Daarnaast lanceert Focwa op het congres van 9 oktober een speciale website voor Hiqure waar alle belanghebbenden de juiste informatie vinden en waarmee schadeherstelbedrijven geholpen worden bij het invoeren.

Mythes omtrent Hiqure

[responsive-video identifier=”qbOuBNTM7Js”]
Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 april 2025
Op safe spelen in de autovoorraad
18 april 2025
Schadeafhandeling Toyota Nederland via Openclaims
18 april 2025
Harvest Automotive benoemd tot officiële distributeur Atera
18 april 2025
Invoering betaald parkeren: ‘Het interesseert de gemeente niet’
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
Meest bekeken berichten
Recente reacties