Volgens een recent (eigen) onderzoek zijn garages en verdelers wereldwijd positief over de service van Schaeffler Automotive Aftermarket. Zo’n 75 procent van alle verdelers en bijna 90 procent van alle onafhankelijke garages die deelnamen aan de enquête geven aan ‘zeer tevreden’ te zijn over Schaeffler Automotive Aftermarket.
Schaeffler Automotive Aftermarket lanceerde vorig jaar in samenwerking met 2hm & Associates een onderzoek naar de tevredenheid van haar klanten. Over een periode van 4 maanden namen meer dan 3800 garages en 750 verdelers deel aan de enquête. Het doel was om inzichten te verwerven in de klanttevredenheid omtrent producten, know-how en diensten, en het gevolg hiervan op de loyalteit van haar klanten.
“De resultaten bevestigen de topresultaten die we halen op vlak van tevredenheid, producten en diensten in vergelijking met onze concurrenten”, zegt Robert Felger, Senior Vice President Product & Marketing, Schaeffler Automotive Aftermarket. “Ons doel is en blijft om de verwachtingen van onze klanten – zowel verdelers als garagisten – te vervullen, en ze zelfs te overtreffen.” Naast het productenportfolio worden ook vooral de know-how, technische expertise en klantendienst uiterst geapprecieerd. Het managen van de klantenrelaties werd zeer positief beoordeeld op basis van criteria als vriendelijkheid, competentie en beschikbaarheid. De garages die deelnamen aan de enquête waren ook lovend over de kwaliteit en innovativiteit van de Schaeffler producten.