Per 1 januari 2011 treedt de Code Postfilter in werking. Consumenten kunnen aangeven geen geadresseerde brievenbusreclame meer te wensen ontvangen. Daarnaast komt er een specifiek register om te voorkomen dat overledenen post krijgen. Indi is daar klaar voor.
Voor bestaande klanten van dealers is voornamelijk het ‘Nationaal Overledenen Register’ van belang. Dit is omdat je, net als bij het bel-me-niet register, ondanks een postblokkade je eigen klanten wel gewoon mag benaderen. Het ‘overledenen’ signaal is van een andere orde. Indi kent dit signaal nu al in haar dataset, maar nog niet ieder Dealer Management Systeem (DMS) is actief met deze blokkade. Indi anticipeert op de toekomstige wetgeving en schrijft in haar release-beleid naar DMS leveranciers voor dat het overlijdensregister moet worden toegepast en geeft aan hoe dat foutloos geïmplementeerd kan worden.
Martin Huisman voorzitter vereniging INDI daarover: "Verplicht of niet, als je direct mails stuurt, moet je sowieso zelf willen dat dit ontdubbeld is. Het Nationaal Overledenen Register is een heel goed initiatief en daar doen wij als Indi graag aan mee. Het is nu eenmaal niet zo dat je als dealer altijd meteen op de hoogte bent van een overlijden in je klantenkring. En niets is zo vervelend als een gepersonaliseerde bericht te ontvangen gericht aan een dierbare die recent overleden is."