Internetverzekeraar Inshared, een initiatief van Achmea, biedt haar bestaande en nieuwe klanten een bandenverzekering in combinatie met een exclusieve winterbandendeal. Naar eigen zeggen is zij hiermee de eerste aanbieder. Via de website van Inshared kunnen de klanten van de online verzekeraar een winterbandenafspraak maken bij AD Autobedrijven, Leaseprof Service Centers of de vestigingen van ABS Autoherstel.
Via Bandenloket.nl krijgen de bij Inshared verzekerde klanten, na een digitale verificatie, toegang tot de zogenaamde Bandenbundel. Hier kunnen onder andere winterbanden worden gekocht, waarbij op het bandenmerk Meteor vijftig procent korting wordt gegeven en 25 procent op de winterbanden van Goodyear Dunlop en Uniroyal. Vanavond zal een tv-campagne van start gaan om de Bandenbundel van Inshared te lanceren.
Directeur Felix Tenniglo van Inshared: “In de 2,5 jaar dat wij nu actief zijn, zijn wij bekend geworden door het aan de klanten teruggeven van de overwinst. Belangrijk is verder dat wij initiatieven nemen om klanten te helpen schades te voorkomen. Op die manier kan er overwinst voor de verzekerden beschikbaar komen. Dat doen we onder andere door het stimuleren van veiliger rijden. Zo kwam het idee van de Bandenbundel op tafel.”
In de Bandenbundel kan de klant behalve voor de aankoop van winterbanden, ook een afspraak voor een gratis wintercontrole maken, kan er een winterbandenwissel worden besproken en een eventuele gewenste bandenopslag in het Bandenhotel. “We gaan onze klanten ook een aanbod binnen de bandenbundel doen voor zomerbanden. Overigens hebben we met onze partners afgesproken dat er ruim voldoende winterbanden op voorraad liggen, zodat een succesvolle actie niet wordt gedwarsboomd door een bandentekort”, aldus Tenniglo.
De logistieke afhandeling van de bandenstromen, inclusief de bandenopslag, wordt verzorgd door het AD-netwerk. Marketingmanager Marcel Kwakkel van AD Benelux: “Het is voor ons belangrijk om door afspraken als deze voor onze leden en hun klanten extra werkaanbod te genereren. Een taak die we zeer serieus nemen en willen uitbouwen. De deal met Inshared is er een prima voorbeeld van.”