Het blijft ‘business as usual’ bij Volkswagen. Als het tenminste om de autoverkopen gaat. Zo blijft de klant trouw aan het merk ondanks alle perikelen omtrent het dieselschandaal. Volgens Acea heeft Volkswagen in september ruim 8 procent meer auto’s verkocht in Europa dan in september 2014.
Het eigen merk scoorde een plus van 7 procent en de dochtermerken liepen ook voorspoedig met marges van 10 procent voor Audi en Skoda en 4 procent voor Seat. Ook in Nederland is weinig te merken van het VW-echec in de verkoopcijfers. Volkswagen is nog steeds het populairste merk met 37.107 verkochte auto’s in de eerste negen maanden van het jaar. Dat is een marktaandeel van 12,3 procent.
De algehele autoverkoop in Europa nam voor de 25e maand weer toe. Ditmaal met bijna 10 procent. Daarin heeft Volkswagen een marktaandeel van 25 procent. Op straatlengten gevolgd door PSA Peugeot Citroën met aandelen van respectievelijk 10 en 8 procent.