DHL zou in verregaande gesprekken zijn met Volvo om pakketjes af te leveren tot in de kofferbak. De dienst zou in een behoefte voorzien omdat nog te vaak pakketjes vergeefs aan de deur worden aangeboden.

Met Volvo’s ‘digitale-sleuteltechnologie’ kunnen bestuurders bij het doen van een internetbestelling hun auto kiezen als afleverpunt. De bezorgdienst laat vervolgens de eigenaar via zijn smartphone of tablet weten wanneer de bestelling bij de auto wordt bezorgd of wanneer deze iets bij de auto komt ophalen.

Als de bestuurder de bestelling afrondt, geeft hij een digitale sleutel waarmee de bezorger de auto kan openen en sluiten en waarmee de besteller dat kan controleren. Als de bezorging of het afhalen is gebeurd, vervalt de digitale sleutel. Naar verluidt zouden DHL en Volvo binnen enkele weken het nieuws officieel maken.

Het idee is overigens allerminst nieuw. De Belgische startup Cardrops levert nu al bestellingen in de kofferbak van de auto. Om bestelde artikelen daarin te deponeren, moet een speciaal (klein) toestel in de wagen worden geplaatst waarmee de kofferbak kan worden geopend.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
4 juli 2025
Soeterwold Automotive naar Menno Broers
4 juli 2025
An Dams bestuurder Profile International
4 juli 2025
Het verlangen naar duidelijkheid
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties