De constante stroom aan terugroepacties van auto’s met een gebrek van General Motors (11,1 miljoen stuks dit jaar) is voer voor komieken. Zo presenteerde de Britse komiek John Oliver van Last Week Tonight een pijnlijke commercial over de onder vuur liggende autobouwer.

Hieruit blijkt onder meer dat GM zijn werknemers in 2008 heeft opgedragen om bepaalde woorden niet meer in de mond te nemen of te noteren als het om veiligheidsproblemen gaat. Het betreft een lijst van 68 woorden waaronder ‘deathtrap, decapitating, grenade-like en Hindenburg’.

Vervolgens wordt een gemanipuleerde commercial van GM getoond waarin juist deze woorden een hoofdrol spelen. De commercial eindigt met de nieuwe GM-slogan “Why walk through the valley of the shadow of death when you can drive?”

GM onder vuur

[responsive-video identifier=”j6IZ2TroruU”]
Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
20 mei 2025
Marc Oudshoorn directeur ASN Groep
20 mei 2025
Xavier Chardon wordt ceo Citroën
20 mei 2025
Broekhuis neemt Jansen2Wielers Barneveld over
20 mei 2025
Euromaster ondersteunt Voedselbanken Nederland
20 mei 2025
Vijf nieuwe servicepunten KwikFit voor e-bikes
20 mei 2025
ARN: 98,8 procent van gewicht auto hergebruikt
Meest bekeken berichten
Recente reacties