Specialist in relatiegeschenken Erik Kuiper bestaat dit jaar twintig jaar. Het bedrijf uit Den Ham denkt niet alleen mee bij promotieartikelen voor de eindklant, maar ook in het B-to-B-traject.

Het standaarddoosje pepermuntjes of een doekje voor de voorruit. Werkplaatsklanten komen er na een werkplaatsbezoek vaak bekaaid af in vergelijking met de koper van een nieuwe auto of occasion. Toch zijn ze niet minder belangrijk voor het rendement van het gemiddelde autobedrijf. “In een wereld waarin ontmoetingen met anderen steeds meer gedigitaliseerd worden, is een fysiek contact tegenwoordig onderscheidend. Daar kunnen promotieartikelen een belangrijke rol bij spelen”, stelt Erik Kuiper van de gelijknamige relatiegeschenkenspecialist.

Autobranche

Sinds Erik Kuiper het bedrijf twintig jaar geleden overnam van de vorige eigenaar is de onderneming uitgegroeid tot achttien medewerkers en een breed assortiment aan promotieartikelen en bedrijfskleding, inclusief veiligheidsvestjes. Van kentekenplaathouders bijvoorbeeld, zowel voor auto’s als tweewielers, verkoopt het bedrijf ruim 500.000 exemplaren per jaar. Meer dan de helft van het productaanbod is afgestemd op de wensen van de autobranche, de sector die voor de onderneming een speciale doelgroep is geworden: van de Louwman Dealer Group tot Suzuki, van Valvoline tot Heuver Banden, van Vakgarage, James en CarXpert tot Bosch Car Service en andere werkplaatsconcepten. Hun marketeers weten voor hun promotionele activiteiten de weg naar Den Ham te vinden. “Wij werken inmiddels op contractbasis voor bijna vijftien in Nederland en België actieve werkplaatsconcepten, afkomstig uit de portfolio van verschillende conceptenaanbieders.”

Onderscheidend

Wat is de reden dat deze werkplaatsconcepten kiezen voor Erik Kuiper? “Ontzorgen is ons motto. We houden grote voorraden aan, ook voor maatwerkartikelen. Daardoor kunnen onze B-to-B-klanten snel schakelen tegen een scherpe prijs. Bijvoorbeeld als het gaat om welkomst- of startpakketten voor nieuwe deelnemers aan hun specifieke concept. Denk aan gevelborden en vlaggen, maar ook aan dozen met luxere giveaways. Het ligt bij ons, bedrukt met het logo van de garageformule, merk of dealergroep, op de plank.”

Voor bedrijfskleding, of het nu gaat om jassen, shirts of overhemden, worden passessies op locatie gehouden om ervoor te zorgen dat de betreffende medewerkers er op en top verzorgd bijlopen. Zijn er trends merkbaar als het om promotieartikelen gaat? “Absoluut! Denk aan drinkflessen en bedrukte porseleinen kopjes en mokken, nu de kartonnen koffiebekertjes verdwijnen. Ook leveren we steeds meer luxere kleding voor de medewerkers in de werkplaats. Tevens kan de receptionist(e) worden voorzien van herkenbare kleding. Belangrijker is de vraag naar kwaliteit, ook voor een ogenschijnlijk simpele sleutelhanger. Kwaliteit is een belangrijk onderwerp geworden, net als duurzaamheid. Eigenlijk zijn die twee nauw met elkaar verbonden. Daarom ook dat we ons aanbod steeds meer bij Europese fabrikanten betrekken.”

“De klant, de ontvanger van het promoproduct, ziet een promo ook als een blijk van waardering. En zoals gezegd: omdat er zoveel klantcontacten worden gedigitaliseerd, heb je met een fysiek promotioneel product, ook al is het een giveaway, de kans je te onderscheiden.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
22 juli 2025
De Dorpsgarage lanceert franchise
22 juli 2025
Moobi en VER helpen consument bij overstap naar elektrisch rijden
22 juli 2025
ABC Automotive en VKI tekenen samenwerkingsovereenkomst
22 juli 2025
Kwaliteit nog steeds boven prijs
21 juli 2025
Nijboer Blijstra Automotive Groep overgenomen door Alliance Automotive Group
21 juli 2025
EV-laadindex-rapport Roland Berger
Meest bekeken berichten
Recente reacties