Europa’s grootste banden- en onderdelenwebshop Delticom had in 2012 een hectisch jaar, getuige het zojuist verschenen jaarverslag. Voor het eerst in het bestaan van deze beursgenoteerde onderneming schakelden de omzet en de winst een tandje lager.
De omzet daalde met 4,9 procent naar 456,4 miljoen euro. De brutowinst kwam uit op 121,2 miljoen euro, de nettowinst op 22,2 miljoen euro. Delticom stelt dat de dalende kilometrages in Europa debet zijn aan een lagere bandenomzet. Maar ook een zuinige consument hielp niet mee het omzetrecord uit 2011 te breken.
Banden zijn de core business van deze Duitse webshop, die met diverse webshops ook in ons land actief is. Delticom heeft het afgelopen jaar naast de verkoop van banden, meer aandacht geschonken aan de verkoop motorolie en accu’s. Producten waar volgens Delticom een hoop online omzetpotentie ligt. Voor dit jaar doet Delticom nog geen uitspraken, mede gezien de economische onzekerheid in de diverse Europese landen.