Pierre Léautier is per direct aangesteld als Directeur Aftersales, Kwaliteit & Netwerkstrategie bij Renault Group Nederland (Renault, Dacia, Alpine & Mobilize). In deze functie wordt Léautier verantwoordelijk voor zowel alle aftersales activiteiten van de Renault Group merken als Kwaliteit & Dealer Network Development.
De van Franse oorsprong, Léautier trad in 1999 in dienst bij Renault Group Nederland en heeft diverse functies op het vlak van marketing, fleetsales en business development bekleed. Hij begon zijn carrière in 1992 bij Rothmans International Europe als marketeer. Hij behaalde een Master in Bedrijfseconomie in Grenoble (Frankrijk) en voltooide opleidingen aan de universiteit van Tilburg, Nijrenrode en University of Limerick (Ierland). Pierre Léautier rapporteert rechtstreeks aan Anouk Poelmann, algemeen directeur van Renault Group Nederland.
De aftersalesactiviteiten van Renault Group Nederland worden georganiseerd rondom drie pilaren; Sales, Marketing en Service Center. Deze onderdelen worden alle drie ondersteund door ondersteunende functies. Als gevolg van de aanstelling van Pierre Léautier wordt per 1 juli Michiel Karthaus aangesteld als salesmanager aftersales. Dan wordt ook Dennis Geerling als manager verantwoordelijk voor Dealer Netwerk & Strategie. Ten slotte is dan Alex de Wijs National Service Center Manager. De positie van marketingmanager aftersales zal binnenkort ingevuld worden.