De mens lijkt de robot op de werkvloer van autofabrieken meer en meer te verdringen. Reden is de toename van het aantal terugroepacties van autofabrikanten die met name door sterk geautomatiseerde productieprocessen tot stand komen.

Zo heeft Toyota de afgelopen jaren meer dan 100 afdelingen opgezet in fabrieken waar mensen weer met hun handen werken. De medewerkers zouden op deze manier beter inzicht krijgen in het productieproces.

Recente ontwikkelingen maken de stap naar meer menselijke specialisten een logische keuze. Hoe sterker het productieproces is geautomatiseerd, des te groter de gevolgen als er ergens een fout insluipt. Grote terugroepacties kunnen dan zeer kostbaar uitpakken voor autofabrikanten.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
19 december 2025
TECH360 levert eerste diagnosespecialist af
19 december 2025
Van Mossel Duitsland neemt leasevloot MisterGreen over
19 december 2025
Gerard Bolder voorzitter RAI Auto’s
19 december 2025
Resultaten autodealers iets beter in Q3
19 december 2025
Verkeersboetes sinds 2021 fors gestegen
19 december 2025
SDV is uitdaging voor schadeherstel
Meest bekeken berichten
Recente reacties