In heel Europa staan handelaren in Mercedes-Benz-onderdelen op hun achterste benen, nu Mercedes-Benz dealers op last van Daimler, geen onderdelen meer (mogen) uitleveren aan tussenhandelaren.

Overigens doet Mercedes volgens de Block Exemption Regulation (BER) niks tegen de regels. In de BER staat duidelijk dat automerkgebonden onderdelen door merkdealers uitsluitend mogen worden aangeboden aan bedrijven die deze voor de eigen werkplaatsactiviteiten moeten gebruiken, dus niet als tussenhandel fungeren.

Volgens een anonieme Mercedes-dealer moeten de dealers ieder aankoopadres (laten) controleren als deze per maand een bepaalde omzetgrens overschrijdt. Ook zou een onderzoeksbureau op Europese schaal controleren of de dealers zich aan de richtlijn houden.

Sinds een paar maanden zijn er 2.000 nieuwe onderdelen voor de aftermarket beschikbaar van de nieuwe Mercedes C-Klasse, die sinds maart leverbaar is.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 oktober 2025
Chemie Auwa in duurzamer verpakking
28 oktober 2025
Guinness World Record voor Kia PV5 Cargo
28 oktober 2025
De beleving van elektrisch rijden
27 oktober 2025
Univé: Meer aanrijdingen op eerste dag wintertijd
27 oktober 2025
Toyota-diagnoseapparatuur voor VETOS-leden
27 oktober 2025
Ayvens zet in op e-commerce
Meest bekeken berichten
Recente reacties