In heel Europa staan handelaren in Mercedes-Benz-onderdelen op hun achterste benen, nu Mercedes-Benz dealers op last van Daimler, geen onderdelen meer (mogen) uitleveren aan tussenhandelaren.

Overigens doet Mercedes volgens de Block Exemption Regulation (BER) niks tegen de regels. In de BER staat duidelijk dat automerkgebonden onderdelen door merkdealers uitsluitend mogen worden aangeboden aan bedrijven die deze voor de eigen werkplaatsactiviteiten moeten gebruiken, dus niet als tussenhandel fungeren.

Volgens een anonieme Mercedes-dealer moeten de dealers ieder aankoopadres (laten) controleren als deze per maand een bepaalde omzetgrens overschrijdt. Ook zou een onderzoeksbureau op Europese schaal controleren of de dealers zich aan de richtlijn houden.

Sinds een paar maanden zijn er 2.000 nieuwe onderdelen voor de aftermarket beschikbaar van de nieuwe Mercedes C-Klasse, die sinds maart leverbaar is.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 april 2025
Personenauto’s steeds langer, breder en zwaarder
28 april 2025
De transformatie van Automotive Academy
28 april 2025
‘Kans Bosch Car Service te worden met beide handen gegrepen’
25 april 2025
BOVAG over Klimaatpakket 2025: nieuw evenwicht vinden essentieel
25 april 2025
Apollo Tyres wil Enschede sluiten
25 april 2025
Van Mossel: grootste overname tot nu toe
Meest bekeken berichten
Recente reacties