Er is een gerede kans dat de AutoRai ophoudt te bestaan nu duidelijk is geworden dat de editie van 2017 definitief niet doorgaat. Te weinig automerken hebben hun medewerking toegezegd waarmee volgens de organisatie de mogelijkheid zeker aanwezig is dat de AutoRai definitief van de kalender wordt gehaald.

Woordvoerder Johan Tensen zegt bij BNR dat het ‘heel moeilijk’ zal worden om de AutoRai weer vlot te trekken. In april was de laatste editie van de AutoRai in een vernieuwd jasje. De goedkopere opzet waarbij automerken zich op een eenvoudiger wijze mochten presenteren, trok iets meer dan 290.000 bezoekers. De organisatie had begroot op 300.000.

Toch is deze aanpak minder aangeslagen bij de importeurs dan gedacht: ‘De succesvolle editie in april 2015, waarbij het innovatieve concept internationaal waardering opriep, heeft helaas onvoldoende basis gegeven voor continuïteit naar de toekomst toe.

Naar nu blijkt zijn er te weinig merken bereid om zich in te schrijven om een volgende editie van AutoRai, in 2017, te organiseren. Wij vinden het uitermate vervelend voor al die autoliefhebbers die wij tweejaarlijks een mooie dag konden bezorgen. Daarnaast is het een domper voor onze eigen collega’s en zakelijke partners die met hart en ziel aan AutoRai hebben gewerkt’, aldus de website van AutoRai.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 november 2025
Europeanen sparen korter voor tweedehands VW Golf
17 november 2025
Enexis ‘knijpt’ laadvermogen tijdens pieken
17 november 2025
InterClassics Brussels noteert nieuw bezoekersrecord
14 november 2025
ADPA nieuw lid van SERMI
14 november 2025
Alzura: Toekomst aftermarket is digitaal
14 november 2025
AllParts lanceert leaseconcept
Meest bekeken berichten
Recente reacties