Op verzoek van Aftersales Magazine ondervroeg marktonderzoeksbureau Multiscope consumenten naar de naamsbekendheid van grote werkplaatsketens en -formules. Samenvattend kunnen we in ieder geval stellen dat hier nog wel wat missiewerk nodig is.

De grote automerken hebben een belangrijk ding voor op het universele kanaal en dat is naamsbekendheid. Lokale merkdealers liften dus mee op de naamsbekendheid van het gevoerde merk, waarbij het ene merk wat sterker scoort dan het andere. Onafhankelijke werkplaatsketens en -formules hebben hier ronduit een uitdaging.

Van de onderdeelfabrikanten geniet Bosch nog het meest van de naamsbekendheid maar of dat ook komt van de auto-onderdelen of meer van het witgoed? Volgens de enquête staat Bosch Car Service pas op de vijfde plaats (23,1 procent), na Vakgarage (30,7 procent). De top drie wordt geheel gevuld door de bandenserviceketens-van-oudsher die inmiddels richting fullservice opschuiven: Kwik-Fit (91,5 procent), Profile Tyrecenter (58,5 procent) en Euromaster (39,6 procent).

Lees hier het volledige onderzoek met cijfers >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
19 mei 2025
MG opent grootste MG brandstore van Europa in Roermond
19 mei 2025
Aantal laadpunten gestegen, stagnatie dreigt
19 mei 2025
Vrouwen aan het stuur
19 mei 2025
Requal Equipment
16 mei 2025
Kwart jongeren kiest autoverzekering via vergelijkingssite
16 mei 2025
Nu nog een hobby
Meest bekeken berichten
Recente reacties