Bovag organiseert op 25 juni voor het tweede achtereenvolgende jaar een Nationale Autowasdag. Naar verwachting doen rond de zestig Bovag-autowasbedrijven mee. Aanmelding voor de aankomende editie moet vóór zaterdag 18 juni een feit zijn. Deelnemers ontvangen dan (zolang de voorraad strekt) een spandoek om het evenement lokaal te promoten.

Het initiatief beoogt professioneel autowassen in de schijnwerper te plaatsen bij de consument. Onderzoek door Bovag leert dat 1 op de 10 personenauto’s (in totaal 800.00) nooit gewassen wordt. Van de consumenten die de auto wél regelmatig wast doet 29 procent dit overwegend thuis; 55 procent prefereert een wasstraat of ‘roll-over’, de rest kiest voor de wasbox.

Gemiddeld wassen Nederlanders 8,4 keer per jaar c.q. eens in de ruim zes weken hun auto. Dat de aankomende Nationale Autowasdag op een zaterdag plaatsvindt is geen toeval: bij 46 procent van de Nederlanders is dit nog steeds de meest populaire dag om de auto te (laten) wassen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 juli 2025
Plannen voor nieuwe autobelastingen bieden goede aanknopingspunten
14 juli 2025
Allianz Direct wint Independer Award Auto 2025 voor beste prijs-kwaliteit
14 juli 2025
Repareren of vervangen?
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
Meest bekeken berichten
Recente reacties