De Nederlander houdt over het algemeen nog steeds van zijn auto al wordt de emotionele band wel een stuk minder. 65% van de Nederlanders zegt bijvoorbeeld onder geen beding afstand van de auto te willen doen.

Een en ander blijkt uit een onderzoek van van Team Vier in opdracht van Allsecur autoverzekeringen. Het onderzoek ‘De auto als heilige koe’ is voor de tweede keer afgenomen, dit keer onder 513 Nederlandse autobezitters.

‘Slechts’ 55% van de Nederlanders voelt zich nog emotioneel verbonden met de auto. In 2013 was dit nog 62%. Soms gaat de verbondenheid zover dat de emotierijders hun vierwieler een naam geven; ‘De Tank’ en ‘Prinses’ zijn veelgehoorde koosnamen. De belangrijkste reden voor de emotionele waarde bij de auto is dat men zonder auto beperkt is in zijn of haar vrijheid (82%). De belangrijkste reden dat de auto niet bijdraagt aan de eigenwaarde is dat de auto enkel een manier is om van A naar B te komen (94%).

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 april 2025
ProMedia neemt Aftersales Magazine over
10 april 2025
CarXpert: zestig franchiseovereenkomsten getekend
10 april 2025
TNO opent smart mobility center op Helmondse campus
10 april 2025
Boetes voor Nokian en oud-werknemers
10 april 2025
VZR: Hoge afkoopsommen bij verplichte elektrische auto’s onacceptabel
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
Meest bekeken berichten
Recente reacties