De Nederlander houdt over het algemeen nog steeds van zijn auto al wordt de emotionele band wel een stuk minder. 65% van de Nederlanders zegt bijvoorbeeld onder geen beding afstand van de auto te willen doen.

Een en ander blijkt uit een onderzoek van van Team Vier in opdracht van Allsecur autoverzekeringen. Het onderzoek ‘De auto als heilige koe’ is voor de tweede keer afgenomen, dit keer onder 513 Nederlandse autobezitters.

‘Slechts’ 55% van de Nederlanders voelt zich nog emotioneel verbonden met de auto. In 2013 was dit nog 62%. Soms gaat de verbondenheid zover dat de emotierijders hun vierwieler een naam geven; ‘De Tank’ en ‘Prinses’ zijn veelgehoorde koosnamen. De belangrijkste reden voor de emotionele waarde bij de auto is dat men zonder auto beperkt is in zijn of haar vrijheid (82%). De belangrijkste reden dat de auto niet bijdraagt aan de eigenwaarde is dat de auto enkel een manier is om van A naar B te komen (94%).

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
5 november 2025
Stijging autokilometers te danken aan groei wagenpark
5 november 2025
De volgende stap in Bosch Remote Diagnostics
4 november 2025
2,2 procent meer occasions verkocht
4 november 2025
Bosch vernieuwt online trainingsprogramma
4 november 2025
Campus VTS: een nieuwe stap vooruit voor garages
4 november 2025
Autobedrijf aansprakelijk na hack mailbox?
Meest bekeken berichten
Recente reacties