De Nederlander houdt over het algemeen nog steeds van zijn auto al wordt de emotionele band wel een stuk minder. 65% van de Nederlanders zegt bijvoorbeeld onder geen beding afstand van de auto te willen doen.

Een en ander blijkt uit een onderzoek van van Team Vier in opdracht van Allsecur autoverzekeringen. Het onderzoek ‘De auto als heilige koe’ is voor de tweede keer afgenomen, dit keer onder 513 Nederlandse autobezitters.

‘Slechts’ 55% van de Nederlanders voelt zich nog emotioneel verbonden met de auto. In 2013 was dit nog 62%. Soms gaat de verbondenheid zover dat de emotierijders hun vierwieler een naam geven; ‘De Tank’ en ‘Prinses’ zijn veelgehoorde koosnamen. De belangrijkste reden voor de emotionele waarde bij de auto is dat men zonder auto beperkt is in zijn of haar vrijheid (82%). De belangrijkste reden dat de auto niet bijdraagt aan de eigenwaarde is dat de auto enkel een manier is om van A naar B te komen (94%).

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
3 september 2025
Vakgarage grootste groeier in stagnerende formulemarkt
3 september 2025
1975-2025: EQUIP AUTO, 50 jaar passie
3 september 2025
Crisis is het nieuwe normaal
2 september 2025
1,2 procent meer occasions verkocht in augustus
2 september 2025
Uitstoot nu al onder doelstelling 2030
2 september 2025
KwikFit verzorgt e-bike service Decathlon
Meest bekeken berichten
Recente reacties