De Würth-Groep heeft in 2016 haar omzet met 7,9 procent zien groeien. De totale omzet bedroeg 11,8 miljard euro. Het gaat om voorlopige cijfers: op 10 mei geeft het bedrijf de definitieve uitkomsten, tijdens een persconferentie in de eigen kunsthal.

De geboekte progressie komt vooral op het conto van de activiteiten in Zuid- en Oost-Europa. Deze regio’s compenseerden de afgelopen jaar de minder vlot verlopen handel in West-Europa en de VS, markten die als ‘lastig’ worden betiteld.

De fraaie omzetcijfers vertaalden zich rechtstreeks in het personeelsbestand. Dankzij een groei van 2413 medewerkers stond de teller 31 december op 71.391. “Onze multichannelstrategie slaat aan”, zegt een woordvoerder namens de concernleiding. “We investeren in E-business en openen nieuwe vestigingen. In 2017 willen we van de huidige 437 shops doorgroeien naar 480. Fysiek of online, we zijn altijd bereikbaar. Aan de klant de keus.” Begin oktober opende Würth Nederland B.V. voor bestaande en toekomstige klanten een shop in Oss – de 27e in Nederland.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 september 2025
Snel fors betere marktdekking Monroe-veren
15 september 2025
Gebruik van gebruikte onderdelen
12 september 2025
ISP-groep plaatst kanttekening bij Data Act
12 september 2025
Auto Prof introduceert Commissie van Advies
12 september 2025
Vijftig jaar automotive innovaties
11 september 2025
Garage Michielsen wordt TOP Merkspecialist
Meest bekeken berichten
Recente reacties