De Würth-Groep heeft in 2016 haar omzet met 7,9 procent zien groeien. De totale omzet bedroeg 11,8 miljard euro. Het gaat om voorlopige cijfers: op 10 mei geeft het bedrijf de definitieve uitkomsten, tijdens een persconferentie in de eigen kunsthal.

De geboekte progressie komt vooral op het conto van de activiteiten in Zuid- en Oost-Europa. Deze regio’s compenseerden de afgelopen jaar de minder vlot verlopen handel in West-Europa en de VS, markten die als ‘lastig’ worden betiteld.

De fraaie omzetcijfers vertaalden zich rechtstreeks in het personeelsbestand. Dankzij een groei van 2413 medewerkers stond de teller 31 december op 71.391. “Onze multichannelstrategie slaat aan”, zegt een woordvoerder namens de concernleiding. “We investeren in E-business en openen nieuwe vestigingen. In 2017 willen we van de huidige 437 shops doorgroeien naar 480. Fysiek of online, we zijn altijd bereikbaar. Aan de klant de keus.” Begin oktober opende Würth Nederland B.V. voor bestaande en toekomstige klanten een shop in Oss – de 27e in Nederland.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
6 november 2025
Auto Prof 2026 groter dan in 2025
6 november 2025
AutoScout24: Prijs occasion stijgt weer
6 november 2025
Genomineerd voor de sloop?
5 november 2025
Stijging autokilometers te danken aan groei wagenpark
5 november 2025
De volgende stap in Bosch Remote Diagnostics
4 november 2025
2,2 procent meer occasions verkocht
Meest bekeken berichten
Recente reacties