Denso en Intel hebben en intentieverklaring getekend om samen de volgende generatie informatie- en communicatiesystemen in auto’s te ontwikkelen. Uiteindelijk moet er een platform ontstaan dat voor bestuurders voertuiginformatie en infotainment combineert.

Het nieuwe systeem moet ook content van bijvoorbeeld smartphones en tablets kunnen koppelen. Denso heeft hiervoor speciale technieken ontwikkeld, zoals de Navibridge en de Arpeggio. Deze informatie wordt vervolgens op een veilige manier getoond op een display in het dashboard, zodat de bestuurder niet te veel wordt afgeleid.
Denso blijft naast Intel ook met andere IT-bedrijven samenwerken om de technieken verder te kunnen ontwikkelen.

In het verlengde van deze systemen heeft het bedrijf Millennial Media and Comscore eind vorig jaar in Europa, Amerika en Japan onderzocht hoe automotive consumenten mobiel internet gebruiken om informatie over auto’s te vinden, dealers te traceren en na het aankoopproces betrokken te blijven bij automerken. Lees er hier alles over >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 november 2025
Fusie AkzoNobel en Axalta in de maak
18 november 2025
‘Desinformatie schaadt vertrouwen in EV’
18 november 2025
‘De Buggy verveelt nooit’
17 november 2025
Europeanen sparen korter voor tweedehands VW Golf
17 november 2025
Enexis ‘knijpt’ laadvermogen tijdens pieken
17 november 2025
InterClassics Brussels noteert nieuw bezoekersrecord
Meest bekeken berichten
Recente reacties