Denso en Intel hebben en intentieverklaring getekend om samen de volgende generatie informatie- en communicatiesystemen in auto’s te ontwikkelen. Uiteindelijk moet er een platform ontstaan dat voor bestuurders voertuiginformatie en infotainment combineert.

Het nieuwe systeem moet ook content van bijvoorbeeld smartphones en tablets kunnen koppelen. Denso heeft hiervoor speciale technieken ontwikkeld, zoals de Navibridge en de Arpeggio. Deze informatie wordt vervolgens op een veilige manier getoond op een display in het dashboard, zodat de bestuurder niet te veel wordt afgeleid.
Denso blijft naast Intel ook met andere IT-bedrijven samenwerken om de technieken verder te kunnen ontwikkelen.

In het verlengde van deze systemen heeft het bedrijf Millennial Media and Comscore eind vorig jaar in Europa, Amerika en Japan onderzocht hoe automotive consumenten mobiel internet gebruiken om informatie over auto’s te vinden, dealers te traceren en na het aankoopproces betrokken te blijven bij automerken. Lees er hier alles over >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 november 2025
ADPA nieuw lid van SERMI
14 november 2025
Alzura: Toekomst aftermarket is digitaal
14 november 2025
AllParts lanceert leaseconcept
13 november 2025
Stijging voertuigdiefstal zet door
13 november 2025
AutoTrack: Tweedehands EV 10 procent goedkoper
13 november 2025
Groen licht voor autonome shuttlebus Holon
Meest bekeken berichten
Recente reacties