Denso en Intel hebben en intentieverklaring getekend om samen de volgende generatie informatie- en communicatiesystemen in auto’s te ontwikkelen. Uiteindelijk moet er een platform ontstaan dat voor bestuurders voertuiginformatie en infotainment combineert.

Het nieuwe systeem moet ook content van bijvoorbeeld smartphones en tablets kunnen koppelen. Denso heeft hiervoor speciale technieken ontwikkeld, zoals de Navibridge en de Arpeggio. Deze informatie wordt vervolgens op een veilige manier getoond op een display in het dashboard, zodat de bestuurder niet te veel wordt afgeleid.
Denso blijft naast Intel ook met andere IT-bedrijven samenwerken om de technieken verder te kunnen ontwikkelen.

In het verlengde van deze systemen heeft het bedrijf Millennial Media and Comscore eind vorig jaar in Europa, Amerika en Japan onderzocht hoe automotive consumenten mobiel internet gebruiken om informatie over auto’s te vinden, dealers te traceren en na het aankoopproces betrokken te blijven bij automerken. Lees er hier alles over >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
22 oktober 2025
Omzet GPC 4,9 procent hoger in derde kwartaal
22 oktober 2025
Schaeffler VLS breidt uit met Vitesco
22 oktober 2025
Fuchs introduceert voertuigscanners TwoTronic
22 oktober 2025
Apetrots op een prachtige branche
21 oktober 2025
GRS-partnerbijeenkomst nieuwe stijl maakt uitbreiding netwerk wereldkundig
21 oktober 2025
Zwaardere crashtests onthullen zwakke plekken in autostoeltjes
Meest bekeken berichten
Recente reacties