Volgens eigen zeggen breekt Point S definitief de Nederlandse bandenmarkt open. Het bedrijf biedt al banden aan tegen een lagere prijs, maar nu wordt ook het mes gezet in de montage- en servicekosten.
“Behalve dat wij claimen dat we de bekende A-merken banden al enkele tientjes goedkoper aanbieden, zetten wij het mes ook in de montage- en servicekosten. Dit levert de consument in de meeste gevallen een extra voordeel op van ruim 7,50 euro per band. In totaal kan de consument bij Point S tussen de 35 en 50 euro per band besparen”, stelt een strijdlustige Carel Bikkers, voorzitter van de onafhankelijke bandenfranchiseketen Point S Nederland.
“Wij vinden dat er bandenketens en andere aanbieders zijn die onevenredig hoge kosten berekenen voor montage- en andere servicewerkzaamheden. Daar gooien wij de knuppel in het hoenderhok. Bij vier banden claimen wij minimaal dertig euro goedkoper te zijn met de extra servicewerkzaamheden.”
Bikkers stelt dat wanneer de bekendste bandenketen het voorbeeld van Point S zou volgen, dit een consumentenvoordeel oplevert van ruim drie tot vier miljoen euro. Doen alle bandenketens mee, dan loopt het voordeel op tot ongeveer zes a acht miljoen. “Dat vind ik iets waar consumenten recht op hebben. Daarnaast zal een lagere aanschafprijs ten goede komen aan de veiligheid in Nederland, want het voorkomt uitstel van aanschaf van nieuwe banden.”
Point S start binnenkort in landelijk te verschijnen advertentiecampagne met prijsvergelijkingen, betreffende de extra servicemogelijkheden als ventielen en balanceren.
Onlangs opende Point S haar elfde filiaal. Explora heeft in Enschede de volledige werkplaatsinrichting verzorgd. “Over twee maanden zullen dat er minimaal 15 zijn”, stelt de organisatie.