Op het eerste Nationaal Telematicacongres wordt 15 juni onder meer de start-up MIND van auto-importeur Pon belicht. Tjeerd Tuitel, general manager van MIND, zal de bühne betreden.
Telematica zal in toenemende mate het toneel zijn waar autofabrikanten, dealernetwerken, leasemaatschappijen en het onafhankelijke kanaal strijden om de klant. MIND richt het vizier op de zakelijke markt en de individuele autobezitter. In de afgelopen maanden zijn ruim achtduizend auto’s voorzien van een MIND-smartbox. De actuele resultaten komen aan bod op het congres, dat Automotive Insiders organiseert in samenwerking met vakblad Aftersales Magazine.
Geld verdienen
Hoofdredacteur Jos Veldhuisen van Aftersales Magazine zal op het kennisevent inzoomen op de belangrijkste telematicatrends en hun betekenis voor de bestaande marktverhoudingen. Hoe met telematica geld valt te verdienen, vertelt Kenneth van Dam (The Plan B Company). Marketinggoeroe Paul Moers maakt inzichtelijk hoe de online klant te verleiden om keuzes te maken.
Het programma voorziet eveneens in een publiek debat, aan de hand van stellingen rond telematica. Medewerking verlenen onder anderen Martijn Versteegen (marketingdirecteur Leaseplan) en Freek Blekxtoon (directeur Group Auto Nederland). Het Nationaal Telematicacongres begint om 14.00 uur (ontvangst vanaf 13.00 uur) en staat onder leiding van Clem Dickmann, directeur van kennisbureau Aumacon.