Gezien de te behalen CO2-doelstelling in 2020 houdt Porsche vooralsnog vast aan de dieselmotor. Ook de nieuwe Cayenne krijgt deze vorm van aandrijving, alle recente dieselschandalen en dreigende verbanning uit stadscentra ten spijt.

Aan de vooravond van de IAA in Frankfurt werd gespeculeerd over een radicale maatregel bij Porsche: per direct stoppen met diesels in het leveringsprogramma. Bestuursvoorzitter Oliver Blume sprak echter heldere taal: we gaan er gewoon mee door. “De diesel levert een belangrijke bijdrage aan het bereiken van de CO2-doelen en zal daarom ook in toekomstige Porsche-modellen te vinden zijn.”

Software-update

Porsche moet ongeveer 21.500 exemplaren van de vorige Cayenne-generatie met 3-liter dieselmotor voorzien van een software-update. Die maatregel is nodig om de praktijkwaarden op het gebied van emissie te laten sporen met de theoretische uitkomsten. Ook in politiek opzicht ligt dit type voertuig onder vuur. Bondsminister Dobrindt (CSU) wil een toelatingsverbod in steden. In Duitsland en de rest van Europa heeft de helft van alle vierdeurs Porsche-modellen (Cayenne, Macan, Panamera) een dieselmotor. De autofabrikant ontwikkelt die aandrijving overigens niet zelf maar betrekt haar van concerngenoot Audi.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
18 september 2025
De menselijke factor
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
Meest bekeken berichten
Recente reacties