Het Duitse vakblad Produktion heeft, in samenwerking met managementconsultancybureau A.T. Kearney, Washtec uitverkoren als uitmuntend voorbeeld van hoe je een fabriekslocatie ontwikkelt. De prijs maakt deel uit van de jaarlijkse Fabriek van het Jaar-verkiezingen.

De fabriek van Washtec in Augsburg is vooral het werk van het team van fabrieksmanager Jörg Mielke. “Voor alle teamleden een bevestiging van de prestaties van de afgelopen jaren”, zei Mielke tegen Produktion. “Toch zijn we nog niet klaar, ook al hebben we grote stappen gezet.”

Aandeel

Mielke leidt de fabriek in Augsburg sinds 2010. “De afgelopen drie jaren is de omzet steil gestegen. De onderneming heeft zich uitmuntend ontwikkeld, met alle uitdagingen die dat opwierp. Het is echt een successtory. Het bewijs is de koers van het aandeel Washtec, dat in de afgelopen jaren 500 procent in waarde is gestegen.”

Capaciteit

De productiecapaciteit in Augsburg is de afgelopen drie jaar met 50 procent toegenomen. Dat was niet gelukt als niet continu het productieproces verbeterd wordt. In 2015 konden we de groei nog opvangen door grootschalige inzet van alle medewerkers. Maar voor een groeiscenario was die oplossing niet voldoende. De hele toeleveringsketen moest tegen het licht gehouden en omgezet worden. “Dit stelt ons in staat om snel te schakelen als klantenwensen dat vereisen.” De hoofdprijs van Fabriek van het Jaar ging overigens naar Procter & Gamble.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
29 april 2025
Driver Lounge wordt hart van vernieuwd Maas-De Koning Moordrecht  
29 april 2025
LKQ als concepteneigenaar
28 april 2025
Personenauto’s steeds langer, breder en zwaarder
28 april 2025
De transformatie van Automotive Academy
28 april 2025
‘Kans Bosch Car Service te worden met beide handen gegrepen’
25 april 2025
BOVAG over Klimaatpakket 2025: nieuw evenwicht vinden essentieel
Meest bekeken berichten
Recente reacties