Geef mobiliteit een centrale plek in het verkiezings­beleid. Met deze boodschap in een paginagrote advertentie in het FD doet RAI Vereniging een dringende oproep aan de politieke partijen in Nederland, in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van 29 oktober.

“Mobiliteit raakt ons allemaal – van scholier tot ondernemer, van fietsenmaker tot vracht­wagenchauffeur”, zegt Frits van Bruggen, algemeen voorzitter van RAI Vereniging. “Als vereniging met meer dan 700 leden uit de mobiliteits­industrie denken we graag mee over hoe Nederland in beweging blijft. We brengen kennis en praktijkervaring samen om bij te dragen aan goed beleid.”

Zeven tips

Concreet geeft RAI Vereniging de samenstellers van de verschillende verkiezingsprogramma’s zeven tips voor beleid dat niet alleen de reiziger centraal stelt, maar ook de kracht van de Nederlandse maak­industrie benut. Denk aan het versnellen van de transitie naar zero emissie, investeren in slimme infrastructuur en het versterken van technologische innovatie in eigen land.

“We combineren public affairs met media-impact”, zegt Van Bruggen. “Onze leden beschikken over unieke expertise in duurzame, innovatieve en veilige mobiliteit. Die kennis delen we actief met politiek en samenleving. Met deze campagne laten we zien waar we als sector aan werken en hoe we kunnen bijdragen aan slimme, toekomstgerichte keuzes. We doen dat open en eerlijk, met als doel samen te bouwen aan beleid dat werkt voor iedereen. Het is tijd voor duidelijke keuzes.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 september 2025
12 procent geeft auto een naam
30 september 2025
Recordaantal nieuwe campers
30 september 2025
Omzet Autodoc stijgt 18,5 procent in H1
30 september 2025
Slim laden wint terrein onder EV-rijders
30 september 2025
Profile DBS: Bandenvak raakt de digitale wereld
29 september 2025
Cecra start fusieproces met nieuwkomer AME
Meest bekeken berichten
Recente reacties