Raymond Crezee is per 1 januari partner geworden bij adviesbureau ABC-Automotive. Zijn komst is mede ingegeven door het vertrek, op een nog te bepalen latere termijn, van oprichter Jur Ooijman.

De 58-jarige Crezee brengt ruime automotive ervaring in, die van dienst zal zijn bij de uitbouw van het merkspecialistnetwerk bij ABC Automotive. Zo was Crezee directeur van Citroën-vestigingen in Hilversum en Amsterdam en was hij in diverse managementfuncties actief bij de Nederlandse Citroën-importeur.

Vetos

Een contact met Ooijman dat vorig jaar bij toeval ontstond, mondde de maanden daarna uit in de beslissing om bij ABC-Automotive medeaandeelhouder te worden. Het zeventien jaar geleden door Ooijman gestarte consultancybedrijf is gespecialiseerd in het opzetten, uitvoeren en begeleiden van merkspecialistische formules. Inmiddels zijn dat Vetos (Vereniging Toyota Specialisten), PCA (Peugeot, Citroën) en MBSG (Mercedes-Benz). Het adviesbureau is met zijn formules ook op de Belgische markt actief. “Jur heeft ontzettend lopen pionieren met het merkspecialisme”, zegt Crezee. “In de loop der tijd is een netwerk ontstaan dat voor mij een mooie basis is om verdere uitbouw te realiseren.” Crezee denkt onder meer aan LinkedIn als podium om de bekendheid van het specialisme te vergroten. Tijd voor tekenen: aandeelhouders Patrick van Beek, Raymond Crezee en Jur Ooijman.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
15 augustus 2025
Conti’s voor zelfrijdende voertuigen
15 augustus 2025
Hogere omzet, lagere winst Hankook
15 augustus 2025
‘Vol gas tegen de muur’
14 augustus 2025
‘Geen richting aangeven grootste ergernis’
14 augustus 2025
Yokohama boekt 10,3 procent meer omzet in H1 2025
14 augustus 2025
Jan-Piet van Kesteren directeur Goodyear EMEA
Meest bekeken berichten
Recente reacties