Renault heeft zijn schadelabel Renault Erkend Schadeherstel (RES) vernieuwd. Wijzigingen zitten vooral in de uitvoering van de loketfunctie en de opleiding van de Cartech, een technicus die binnen het schadeherstelbedrijf de vereiste reparatiekwaliteit aan de diverse Renault-modellen moet garanderen. Het vernieuwde schadelabel gaat per 1 januari 2012 in.

Als basis voor Renault Erkend Schadeherstel geldt de Eurogarant-norm van Focwa. Renault heeft in een eenvoudige richtlijn beschreven wat daarbovenop nodig is voor een RES-erkenning, zoals de aanwezigheid van minimaal één zogenoemde Cartech (autoschadetechnicus) per schadeherstelbedrijf. Naast zijn basisopleiding dient deze persoon alle door Renault aangeboden trainingen te volgen. De Cartech ziet er bij alle activiteiten binnen het schadeherstelbedrijf op toe dat de auto wordt hersteld volgens de eisen van Renault. Hierbij dient te worden gebruikgemaakt van het juiste gereedschap en de correcte diagnoseapparatuur. Samen met het gebruik van originele Renault-onderdelen garandeert dit het volledige behoud van de fabrieksgarantie van Renault. Na het herstel van de auto ontvangt de berijder het Renault Merkgarantiebewijs van vier jaar.

Daarnaast is de loketfunctie verschoven. Steeds vaker worden berijders door de opdrachtgever direct naar het schadeherstelbedrijf gestuurd bij afhandeling van schade. Bij een bezoek aan het schadeherstelbedrijf zal een berijder duidelijk herkennen dat er sprake is van een RES-bedrijf. Ook is het nog steeds mogelijk om schade te laten afhandelen via het dealerbedrijf.

“Opdrachtgevers kopen professioneler in met als gevolg druk op de kosten, de kwaliteit en het proces. Schadesturing is inmiddels een normaal fenomeen. Met het vernieuwde Renault Erkend Schadeherstel sluiten we weer volledig aan op deze markt die volop in beweging is”, aldus Gian Russchen, businessunitmanager b2b aftersales bij Renault Nederland.

De nieuwe Renault-modellen worden steeds meer een ‘rijdende Ipad’. Lees er hier alles over >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 april 2025
Schadeafhandeling Toyota Nederland via Openclaims
18 april 2025
Harvest Automotive benoemd tot officiële distributeur Atera
18 april 2025
Invoering betaald parkeren: ‘Het interesseert de gemeente niet’
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
17 april 2025
Geen extra monteur maar extra bruggen
Meest bekeken berichten
Recente reacties