G.M.P. Group en Reedijk Wheels and Tyres Group kondigen de afronding van een strategische samenwerking aan op het gebied van de productie en distributie van lichtmetalen velgen en complete sets op de Europese markt. De overeenkomst wordt aangekondigd ter gelegenheid van de Essen Motor Show, die loopt tot zondag 8 december.
De samenwerking, met een totale omzet van meer dan 80 miljoen euro, is een volgende stap in de ontwikkeling van een historisch winstgevende samenwerking tussen de twee groepen die al in 2007 begon.
Aandeelhouders
In het bedrijfsprofiel dat door het partnerschapsproces is ontstaan, hebben de aandeelhouders van de G.M.P. Groep een meerderheidsaandeel van 78 procent. Daarmee wordt tevens concreet invulling gegeven aan het consolidatie- en internationalisatieproject van de Italiaanse groep, dat bij de intrede van Eulero Capital in het aandelenkapitaal in 2023 als primaire doelstelling werd gedefinieerd. De huidige aandeelhouders van Reedijk Wheels and Tyres Group behouden hun belang in het bedrijf en vervullen daarnaast een primaire managementrol, waardoor zij een vervolg geven aan het groeiproces van de Nederlandse groep.
“Het partnerschap met de G.M.P. Group, met wie we een sterke en langdurige relatie hebben, is een operatie waar we veel vertrouwen in hebben”, benadrukt oprichter en ceo Bert Reedijk, “omdat het een bedrijfssynergie creëert die ons in staat stelt nog effectiever te concurreren in onze doelmarkten, waardoor belangrijke groei- en ontwikkelingsscenario’s worden geopend.”
Direct
Marco Mancin, algemeen directeur van de G.M.P. Group: “Dankzij deze innovatieve en unieke activiteiten in de sector kan onze groep strategische doelstellingen realiseren die deel uitmaken van de missie en het strategische groeiproces van het bedrijf, temeer dankzij de intrede van Eulero Capital in het aandelenkapitaal. Met Reedijk Wheels and Tyres Group hebben we nu een synergetische operationele partner in markten die voor ons van primair belang zijn. Een partner die ons bovendien de kans biedt om op een meer directe manier in te spelen op de behoeften van eindklanten en de diensten en innovatieve producten die ze verwachten, mede in het licht van de herlancering en consolidatie van ons merk Antera.”
Op de foto Wouter van Wingerden, Lennart Monster, Marco Mancin, Bert Reedijk en Jurriën van der Struik op de Essen Motor Show.