Met de integratie van op originele fabrieksdata gebaseerde onderhoudsinformatie in haar systemen, zet KwikFit de volgende stap in haar onderhoudsstrategie. Met deze integratie kan KwikFit, zowel in de filialen als online, merkspecifieke onderhoudsbeurten samenstellen voor de consument.

Martin Post, algemeen directeur KwikFit: “Het integreren van OE-onderhoudsdata past binnen onze strategie om merkspecifieke onderhoudsbeurten te kunnen aanbieden op basis van fabrieksspecificaties. Wij zijn nu in staat om, op basis van kenteken en kilometerstand, exact aan te geven wat er volgens de fabrikant dient te gebeuren aan onderhoud. Ook online kan men nu eenvoudig een onderhoudsbeurt samenstellen. Daarnaast kan men gelijk de afspraak inplannen bij het gewenste filiaal en eventueel ook direct online afrekenen. Dit is een grote stap voorwaarts in de uitbreiding van onze onderhoudsstrategie.”

Chris Kimman, directeur/eigenaar MivarGroup: ”Wij zijn erg blij met de samenwerking met KwikFit. Het snel en correct kunnen samenstellen van een merkspecifieke onderhoudsbeurt wordt steeds crucialer. Het KwikFit-filiaal heeft met deze integratie van de TecRMI data snel inzicht in hetgeen er moet gebeuren en kan hiermee een offerte maken conform de fabriekspecificaties. Ook hebben ze direct toegang tot de technische informatie van het voertuig. Een berijder weet vaak niet wat er wanneer moet gebeuren aan zijn voertuig. Door de informatie ook online te ontsluiten wordt dit direct inzichtelijk. Dit geeft vertrouwen aan de consument op het gebied van onderhoud, zeker voor een online omgeving is dit cruciaal. Met deze strategie creëert KwikFit een unieke propositie in de markt. Met een van de beste websites van Nederland kan het niet anders dan dat dit een groot succes wordt.”

Er zijn ruim honderd KwikFit-vestigingen geselecteerd waarbij de systemen en technische informatie geïntegreerd wordt. Dit zijn filialen die al geruime tijd onderhoud uitvoeren, de juiste apparatuur en kennis hebben.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
29 april 2025
Forse omzetgroei voor Autodoc in 2024
29 april 2025
Driver Lounge wordt hart van vernieuwd Maas-De Koning Moordrecht  
29 april 2025
LKQ als concepteneigenaar
28 april 2025
Personenauto’s steeds langer, breder en zwaarder
28 april 2025
De transformatie van Automotive Academy
28 april 2025
‘Kans Bosch Car Service te worden met beide handen gegrepen’
Meest bekeken berichten
Recente reacties