Schadeherstelmeester profileert zich als het eerste landelijke netwerk van autoschadeherstellers en dealerbedrijven, dat zich specialiseert in het herstellen van complexe schades. Het netwerk is een initiatief van de dealergroepen Broekhuis Groep en PGA Nederland en als derde partner de Autoschade Herstel Groep (AHG). AHG faciliteert de ict, de centrale schadeafwikkeling en de marketingactiviteiten.

De doelgroepen van Schadeherstelmeester zijn in eerste instantie leasemaatschappijen, fleetowners en verzekeringsmaatschappijen. Als netwerkdirecteur is Huub Janssens aangetrokken, een ervaren dealer- en schadeherstelmanager. Het netwerk is dinsdag met 25 partners gestart. “Onze doelstelling is om uiterlijk in 2017 een kwalitatief hoogwaardig landelijk dekkend netwerk van ongeveer vijftig partners te hebben. We hebben daarbij ook een duidelijke omzetdoelstelling, namelijk twintig procent van het marktvolume aan complexe schades”, aldus Huub Janssens.

Natuurlijk is er een mogelijk interpretatieverschil van wat een complexe schade is, maar daar hanteert Schademeester drie criteria voor. Het moet gaan om speciale verbindingstechnieken, om een divers aantal materiaalsoorten en om geavanceerde elektronische componenten. “Het accent zal bij de start liggen op de merken met een hoog innovatief karakter zoals BMW, Audi, Mercedes en Lexus, maar ook de Opel Ampera valt bij een flinke schade ook onder de noemer complex.”

Voor het inschatten van de groeiende markt voor complexe schades, hanteert Schadeherstelmeester de onderstaande cijfers/marktprognose.

MARKT COMPLEXE SCHADES TOV TOTALE SCHADEMARKT

totaal 2014 2015 2016 2017
aantal 13.106 19.658 29.488 44.232
percentage 1,5 2,3 3,7 5,7
omzet (x mln €) 52 77 116 173
percentage 5 8 12 18

ASM | 26052015 | BRON: SCHADEHERSTELMEESTER

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 april 2025
Een robuuste strategie
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
Meest bekeken berichten
Recente reacties