Autobedrijven en autofabrikanten zijn continu op zoek naar nieuwe mogelijkheden om de autoverkoop te stimuleren. Steeds vaker worden hiervoor ook sociale media ingezet. Audi heeft nu de allereerste sociale media-brochure ontwikkeld. De gepersonaliseerde brochure is gemaakt voor de A1 en te vinden op de Facebook-pagina van Audi Nederland.
Bij het inloggen maakt de brochure gebruik van het Facebook-profiel van de geïnteresseerde. Op de openingspagina van de brochure verschijnt direct de bijbehorende profielfoto. Op de pagina’s die volgen gaat de Audi A1 een belangrijke rol spelen in zijn/haar sociale leven. Daarbij worden diverse functies van de auto ingezet. Zo laat het navigatiesysteem de laatste check-ins zien en het audiosysteem speelt de favoriete muziek af. Op diverse momenten verschijnen foto’s van vrienden en de brochure krijgt een extra persoonlijk tintje door de weergave van prikbordfoto’s en recente berichten.
Via de sociale media-brochure kan de Audi A1 tot in detail geconfigureerd worden. Bovendien maakt hij het mogelijk in contact te komen met Audi om bijvoorbeeld een brochure en/of een proefrit aan te vragen. Juist dat laatste is voor ieder bedrijf in de autobranche de kracht van sociale media. Zo heeft Audi op Facebook inmiddels 14.925 ‘Likes’ gekregen. De fabrikant heeft daarmee een sterk marketinginstrument in handen.
Ga dus online de dialoog aan met je doelgroep en ben daarbij transparant en eerlijk. Geef relevante info, toegespitst op je doelgroep en biedt je bezoekers iets van waarde. Hiermee vergroot je de kansen op meer omzet.