Solera, de moedermaatschappij van ABZ, heeft Digidentity overgenomen. De laatste is een technologieprovider voor het online beveiligd vaststellen van identiteiten. Onder meer de Britse en Nederlandse overheid werken daar al mee.

In 2010 investeerde Solera al een aanzienlijk bedrag in Digidentity. De provider levert zogenaamde end-to-end identiteitscertificering, zowel b-to-b als b-to-c, die online transacties uitvoert, dan wel dan wel contacten/verbindingen legt. Digidentity is actief in de verzekeringsbranche, de bankensector, transport en logistiek, overheden en het groeiende segment van de e-commerce (webshoptransacties).

Solera ziet niet alleen groeimogelijkheden in deze bestaande sectoren, maar ziet de technologie ook toepasbaar in connected cars. Solera is al langere tijd bezig om een bredere voetprint te ontwikkelen. In de autobranche wil de groep haar sterke positie in de schadewereld uitbreiden met een completere datafunctie in de autobranche als geheel. De recente overname van Autodata past daar bijvoorbeeld goed in.

Deel dit artikel op

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
9 oktober 2024
8 oktober 2024
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Fred on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Volgens mij staat je verzekering dan ook stil.sep 25, 15:15
  • Els Vermeulen on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Waarom word de Caravan niet belast daar rijden er nog meer van op de wegen. .sep 24, 09:35
  • Tim on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Schande en nog eens schande wat die klote regering nu weer wil doen met de motorrijtuigenbelasting,in 2014 hebben ze dit…sep 20, 11:48
  • Jeroen Blankestijn on De strijd om brons: “Jos, Volgens mij vergeet jij nog een importeur met 3 winkels… 🙂sep 6, 11:56
  • Henk on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Ik vraag mij af als dit wel mag en rechtsgeldig is om het te verhogen met 100%, dit mag volgens…sep 5, 19:35