AutoWereld.nl brengt een nieuwe dienst, genaamd Occasion Analytics, waarmee aangesloten autobedrijven inzicht krijgen in de prestaties van eigen occasionadvertenties. Naast het aantal weergaves worden ook de contactmomenten met potentiële kopers inzichtelijk gemaakt. Tevens vergelijkt de occasionportaal het prijsniveau per occasion met dat van andere aanbieders.

Doel van het statistiekenhulpmiddel is om sneller occasions te verkopen. Directeur Peter Langenkamp: “Dit doen wij door de prijzen en prestaties van soortgelijke advertenties met elkaar te vergelijken, zodat autobedrijven hierop in kunnen spelen.”

Terwijl het occasionaanbod stijgt, volgens Bovag twaalf procent naar 355.000 en de marketinguitgaven toenemen, volgens Adfact met 14,7 procent naar 289,6 miljoen in 2010, blijkt uit onderzoek onder de ruim 5.000 autobedrijven op AutoWereld.nl een groeiende vraag naar deze gegevens.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 november 2025
ADPA nieuw lid van SERMI
14 november 2025
Alzura: Toekomst aftermarket is digitaal
14 november 2025
AllParts lanceert leaseconcept
13 november 2025
Stijging voertuigdiefstal zet door
13 november 2025
AutoTrack: Tweedehands EV 10 procent goedkoper
13 november 2025
Groen licht voor autonome shuttlebus Holon
Meest bekeken berichten
Recente reacties