Het Duitse Tanktaler, een exploitant van tankstations, heeft afgelopen week een dongel op de markt gebracht. In ruil voor twee cent korting op een liter brandstof staat de berijder toe dat Tanktaler zijn autodata uitleest.

Deze wordt via een app omgezet naar informatie voor de berijder. Maar insiders stellen dat het uiteindelijk de bedoeling is dat Tanktaler de klanten toestemming gaat vragen om de servicedata te mogen delen met bijvoorbeeld autobedrijven. De dongel is overigens gratis.

Het is de vraag of en zo ja welke Nederlandse of Belgische tankstationondernemer dit voorbeeld volgt. Dongels zijn inmiddels volop verkrijgbaar en het worden er alleen maar meer. Het aantal fabrikanten/leveranciers groeit gestaag en de bijbehorende maatwerk-app is tegenwoordig ook erg betaalbaar. Na eerdere dongels van de ANWB, Sator, Vodafone, Samsung en Bosch, staan diverse introducties klaar. Bedoeld om de autorijdende consument te helpen connected te worden met zijn auto – maar vooral met leveranciers en dienstverleners, niet in de laatste plaats het autobedrijf.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 april 2025
ProMedia neemt Aftersales Magazine over
10 april 2025
CarXpert: zestig franchiseovereenkomsten getekend
10 april 2025
TNO opent smart mobility center op Helmondse campus
10 april 2025
Boetes voor Nokian en oud-werknemers
10 april 2025
VZR: Hoge afkoopsommen bij verplichte elektrische auto’s onacceptabel
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
Meest bekeken berichten
Recente reacties