Om de kosten te drukken die het ontwikkelen en inzetten van nieuwe technologieën bij (hoog autonome) auto’s met zich mee brengt, heeft Toyota volgens de Japanse pers een strategische R&D-samenwerking voorgesteld aan Suzuki. Of dat de opmaat is naar meer, is niet duidelijk.

Nu Renault-Nissan min of meer de controle heeft over Mitsubishi (en de laatste kan gaan rekenen op technologie uit Europa en de VS), wil ook Toyota een voorschot nemen op de digitale toekomst. In ieder geval wensen de Japanners de krachten te bundelen.
Over de samenwerking aan de producten, en de implementatie van nieuwe technologie, stelde Osamu Suzuki, voorzitter van de gelijknamige autofabrikant, dat “de snel veranderende marktomstandigheden een samenwerking met andere fabrikanten simpelweg afdwingen.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 mei 2025
Occasionprijzen blijven licht stijgen
21 mei 2025
Apollo: Merk Vredestein blijft bestaan
21 mei 2025
Crisis is kans
20 mei 2025
Marc Oudshoorn directeur ASN Groep
20 mei 2025
Xavier Chardon wordt ceo Citroën
20 mei 2025
Broekhuis neemt Jansen2Wielers Barneveld over
Meest bekeken berichten
Recente reacties