Fréderique van de Poll wordt vanaf 1 juli de nieuwe Business Unit Manager van Autotrack.nl. In deze functie krijgt ze de dagelijkse leiding over het bedrijf en volgt ze Sander van den Hout op. Hij heeft het bedrijf verlaten voor een baan bij Wegener Digital.
Van de Poll was voorheen salesmanager bij Autotrack. Haar belangrijkste taak zal nu zijn om de effectiviteit van Autotrack.nl als online advertentiekanaal voor haar aangesloten autobedrijven verder te vergroten.
“Door het internet zijn de consumentenbehoeften veranderd. De consument beschikt op elk gewenst moment in zijn oriëntatieproces via het internet over het complete auto-aanbod in Nederland. De consument maakt op basis van deze informatie zijn shortlist om daarna tot aankoop over te gaan. Hier ligt dan ook onze belofte aan de consument”, aldus Van de Poll.
Autotrack probeert zich van andere initiatieven te onderscheiden door bijvoorbeeld positieve promotie voor een autobedrijf in de vorm van beoordelingen. Van de Poll: “Een ander voorbeeld is Market Analyser. Hiermee kan het autobedrijf met één druk op de knop zien hoe concurrerend een individuele auto of zijn totale voorraad geprijsd is. Met dit inzicht zijn autobedrijven in staat om statijden te verlagen en een hogere omloopsnelheid te creëren.”