Prijs is nog altijd het belangrijkste criterium bij de aanschaf van een tweedehands auto. Maar ook vertrouwen en transparantie blijken belangrijke zaken voor de consument. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van LeasePlan Nederland onder 526 huishoudens.

Vertrouwen ontstaat vooral wanneer consumenten inzicht krijgen in de volledige onderhoudsgeschiedenis van een occasion. Nederlanders vinden daarnaast ook zaken als inzicht in de schadehistorie en onderhoud volgens de fabrieksvoorschriften van belang. Dat de auto van de eerste eigenaar is of grondig gereinigd is van tevoren, is minder relevant.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
11 december 2025
Marco van der Aa voorzitter RAI Aftermarket
11 december 2025
Ondernemers onderling
10 december 2025
‘Innovatie door AI is voor iedereen’
10 december 2025
Claro neemt One2Wash over
Meest bekeken berichten
Recente reacties