iGarage biedt, naar eigen als eerste partij, de Digital Roadside Assistance (DRSA) van VHD aan in een app. Dankzij de koppeling heeft de automobilist met het iGarage AutoPaspoort altijd pechhulp bij de hand.
Een pasje, sticker of hulpkaart in het dashboardkastje zijn volgens iGarage niet meer van deze tijd. Met de app krijgt hij in een paar swipes hulp, advies of ondersteuning.
Heeft de automobilist een hulpvraag? Dan toont het iGarage AutoPaspoort de opties voor zelfdiagnose. Ook geeft het automatisch de locatie van de automobilist door en het precieze probleem. Met de ‘Pech Onderweg’-keuze is de VHD-dienstverlening meteen bereikbaar. Is de gedupeerde nog thuis, dan wordt pechhulp verleend door de eigen garage.
Updates
De iGarage-app stelt consumenten in staat direct te communiceren met hun garagebedrijf en updates en prognoses te ontvangen over noodzakelijk en gewenst onderhoud, inclusief prijsopgaven. De onderhoudsstatus van de auto wordt bijgehouden in een overdraagbaar AutoPaspoort. Garagebedrijven kunnen met het iGarage-dashboard ‘in-app’ communiceren met hun doelgroepen en hen tijdig voorzien van relevante informatie. Daarbij moderniseert iGarage de garageprocessen, zodat er meer ruimte is voor service en cross-selling. In Nederland zijn ruim zevenhonderd autobedrijven aangesloten bij iGarage.
Peter den Ouden van iGarage (l.)) en Joris Nolens van VHD bekrachtigen de koppeling tussen VHD en IGarage.