De Amerikaanse aanbieder van laadoplossingen ChargePoint rapporteert over het afgelopen boekjaar een stijging van 65 procent van de omzet tot een totaal van 242 miljoen dollar, ofwel 221 miljoen euro. Wel werd netto nog een verlies geleden van 133 miljoen dollar (121 miljoen euro).

ChargePoint noemt de omzetstijging boven verwachting. In het vierde kwartaal steeg die zelfs met 90 procent ten opzichte van het vierde kwartaal in 2020. In een toelichting op de jaarcijfers zegt ceo Pasquale Romano: “We hadden talloze successen in ons eerste jaar als beursgenoteerd bedrijf, waaronder een jaar-op-jaar stijging van 65 procent van de jaaromzet, twee strategische acquisities, uitbreiding van ons aantal geactiveerde poorten met meer dan 60 procent en een groei van ons team van talent van wereldklasse.”

Verwachtingen

Voor het eerste fiscale kwartaal eindigend op 30 april 2022 verwacht ChargePoint (op basis van de huidige marktomstandigheden) een omzet van 72 miljoen tot 77 miljoen dollar (66 tot 70 miljoen euro). Gemiddeld betekent dat een verwachte stijging van 84 procent in vergelijking met hetzelfde kwartaal van het voorgaande jaar.

Voor het volledige fiscale jaar eindigend op 31 januari 2023, verwacht ChargePoint een omzet van 450 tot 500 miljoen dollar (410 tot 456 miljoen euro). Gemiddeld betekent dit een verwachte stijging van 96 procent ten opzichte van het voorgaande jaar.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties