In Nederland gaat Ruben Keuter per 1 mei de transformatie van Kia tot aanbieder van elektrische mobiliteit leiden. Hij komt aan het hoofd van het team dat de zogenoemde Plan S-strategie van Kia in Nederland gaat uitrollen.
Keuter (33) werkt sinds 2012 bij Kia Motors Nederland en rapporteert aan commercieel directeur Sjoerd Knipping. “De markt is snel aan het veranderen”, aldus Knipping. “Inmiddels is 75 procent van alle Kia-verkopen zakelijk, waar dit in 2016 nog zo’n 50 procent was. Binnen deze zakelijke verkopen heeft ook een verschuiving plaatsgevonden, van particuliere koop naar particuliere lease. We zien dat de mobiliteitsbehoefte snel verandert en spelen effectief in op deze toekomstige veranderingen.”
Het is om deze redenen dat Kia de afdelingen productmarketing en fleetsales samenvoegt, met Ruben Keuter aan het hoofd. Keuter: “Product en concept-ontwikkeling gaan de komende jaren hand-in-hand samen met directe feedback en de mobiliteitsvraag vanuit de (zakelijke) markt. Door de organisatie op deze nieuwe manier in te richten, kunnen we onze Plan S-strategie in Nederland doelgericht vormgeven.”
Gamma
Kia introduceerde Plan S begin dit jaar. Hiermee wil Kia zich transformeren van een fabrikant van voertuigen met een verbrandingsmotor tot een aanbieder van “mobiliteitsoplossingen op maat”. Die oplossingen zijn voornamelijk elektrisch.
Op dit moment telt het productgamma van Kia twee volledig elektrische auto’s (e-Soul en e-Niro), drie plug-in hybrides (Niro, XCeed en Ceed SW) en twee ‘gewone’ hybrides (Niro en Sportage). Tegen het einde van 2025 wil Kia 11 elektrische auto’s hebben geïntroduceerd. In 2021 lanceert het merk het eerste model op basis van een geheel nieuw EV-platform. Daarnaast werkt Kia aan toekomstige mobiliteitsconcepten, zoals autonoom rijdende nutsvoertuigen.
0 reacties
Gefeliciteerd Ruben. Ik ben er van overtuigd dat jij dit tot een succes kan maken.