Tesla’s Model 3 zal bij zijn debuut in Europa zowel via het eigen Supercharger-netwerk te laden zijn als via snellaadpunten van andere aanbieders. Met dank aan de af fabriek CCS-aansluiting, waardoor een adapter niet nodig is.
Eigenaren van de Model X en Model S zullen die mogelijkheid ook krijgen, maar moeten eerst een nieuw ontwikkelde Chademo-adapter aanschaffen. Die is overigens bij de Fastned-stations altijd aanwezig. Tesla gaat zijn belangrijkste Europese Supercharger-stations snel ombouwen, zodat ook daar CCS-stekkers beschikbaar zullen zijn. Dat netwerk omvat nu meer dan 430 locaties, goed voor 3600 plekken. De komst van de Model 3 is voor de fabrikant aanleiding om extra de schouders te zetten onder het eigen netwerk. “We willen infrastructuur beschikbaar hebben voordat onze klanten die nodig hebben”, zegt Drew Bennett, binnen Tesla verantwoordelijk voor de wereldwijde uitrol van laadfaciliteiten. Overigens zegt Bennett dat de fabrikant onverminderd openstaat voor gesprekken met andere autobouwers om ook hun voertuigen toegang te bieden tot de Tesla-locaties.