Woningcorporatie Ymere gaat haar vloot uitrusten met telematica en de autodeeloplossing van Moove Connected Mobility. De vloot van Ymere bestaat uit ongeveer tweehonderd voertuigen.
De poolauto’s met wisselende bestuurders is goed voor veel handling op het vlak van sleutelbeheer, schade, onderhoud en bekeuringen. “Dat moest efficiënter”, aldus René Limmen, teamleider facility services van Ymere.
App
Door gebruik van het Moovesharing-portal zijn fleet management en sleuteloverdracht volledig geautomatiseerd, zegt Han Arts, sales director bij Moove. De berijders van Ymere kunnen via de servicedesk voertuigen reserveren. Daarna is het voertuig te openen met de Moovesharing app. Dit ontlast de servicedesk bij Ymere, bijvoorbeeld doordat fysieke overdracht, inname en uitgave van sleutels niet meer nodig zijn.
In de app kunnen bestuurders een schade aan een voertuig of een vies interieur direct melden. Foto’s worden geüpload en verschijnen in het portal van de fleet manager, voor beoordeling en inplanning voor herstel. Aangezien de poolauto’s van Ymere veelal in parkeergarages staan, moest de oplossing ook zonder internetbereik werken. Moovesharing maakt gebruik van bluetooth-technologie, zodat het systeem altijd functioneert – boven- en ondergronds.
Ritregistratie
Naast inzicht en een efficiënt proces is het voor Ymere van belang te weten welke bestuurders gebruikmaken van een voertuig. Verder moeten gemaakte ritten worden geregistreerd conform de eisen van de Belastingdienst. Hiervoor zet Moove een telematicamodule in. Moove heeft op dit moment ruim tienduizend connected voertuigen en is actief in twintig landen.
foto Moove