ALD Automotive | LeasePlan gaat verder als Ayvens. Het nieuwe merk volgt op de presentatie van het 3-jaren strategieplan in september 2023. Nederland introduceert het merk medio 2024. Tot die tijd blijven de merknamen ALD Automotive en LeasePlan nog actief.

Met een wereldwijde vloot van 3,4 miljoen voertuigen, inclusief het grootste aandeel elektrische voertuigen van verschillende merken, wil Ayvens mobiliteit verder verduurzamen en de digitale transformatie van de branche verder vormgeven. Met de nieuwe merkbelofte ‘make life flow better’ wil het bedrijf inzetten op eenvoudigere, slimmere en duurzame mobiliteit.

Ayvens is volgens het bedrijf een “eenvoudige, krachtige naam die vooruitgang uitdraagt. De naam is voorzien van een beeldmerk dat het samengaan van de beide organisaties in één team visualiseert, samenwerkend aan één gemeenschappelijk doel. De opwaartse beweging symboliseert vooruitgang en dynamiek.”

Dynamisch

De visuele identiteit straalt daarbij “energie uit door de combinatie van een modern en vriendelijk lettertype, levendige kleuren, geïnspireerd op de natuur om ons heen en ontworpen om op te vallen in de markt. De vrolijke en dynamische vorm van het beeldmerk, toont de essentie van mobiliteit en de mooie momenten in het dagelijkse leven.”

Better with every move vat de missie van het bedrijf samen om mobiliteit te leveren, die stapsgewijs beweegt naar een betere toekomst. Met daarin vooruitgang voor klanten, leaserijders, bedrijfsleven en voor de planeet.

ALD Automotive | LeasePlan werkte samen met Dragon Rouge, een internationaal designbureau, voor de creatie van het nieuwe mobiliteitsmerk, dat de twee gevestigde bedrijven, ook buiten de leasebranche, herpositioneert als koploper voor duurzame mobiliteit.

In 2024 introduceert Automotive | LeasePlan het nieuwe merk lokaal in de 44 landen waar het actief is. Het nieuwe merk is actief in alle klantsegmenten (van corporates, mkb, tot particulieren). Met een centrale rol voor haar digitale ecosysteem.

Tim Albertsen, Chief Executive Officer van Ayvens, voorheen ALD Automotive | LeasePlan: “Ons nieuwe merk zorgt er niet alleen voor dat onze 15.700 medewerkers een gemeenschappelijke identiteit delen. Het weerspiegelt ook hoe we nieuwe ontwikkelingen omarmen en tegemoetkomen aan de behoeften van onze klanten voor meer keuzevrijheid.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties