Leaseplan heeft in het derde kwartaal van 2019 een winst geboekt van 139,9 miljoen euro. Dat is 4,9 procent minder dan de 147,1 miljoen euro winst in Q3 2018.

Leaseplan wijt de daling grotendeels aan strategische investeringen ten behoeve van het occasionplatform Carnext.com.

De servicevloot van Leaseplan is in 2019 toegenomen tot 1.859.000 voertuigen. Dat is een toename van 2,0 procent ten opzichte van de eerste negen maanden in 2018, toen de vloot nog 1.822.000 voertuigen telde.
Het aantal verkochte voertuigen bedroeg in de eerste negen maanden van 2019 211.000, 8,4 procent meer dan de 195.000 in 2018.

Carnext

De eigen marktplaats voor gebruikte auto’s, Carnext, is het tweede bedrijf van Leaseplan waarin dus flink wordt geïnvesteerd. De groei van het volume occasions is in het derde kwartaal dan ook flink gestegen, met 26 procent tot 16.750 voertuigen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
4 juli 2025
Soeterwold Automotive naar Menno Broers
4 juli 2025
An Dams bestuurder Profile International
4 juli 2025
Het verlangen naar duidelijkheid
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties