Het Deense platform Dribe voor auto-abonnementen heeft een franchise-overeenkomst gesloten met Kosmocar, de Griekse importeur van Volkswagen, Audi en Skoda. In een later stadium breidt Dribe ook uit naar de Benelux, Frankrijk en Duitsland.

Yiannis Emirzas, ceo van Kosmocar, is optimistisch over de samenwerking. “Met deze franchise-overeenkomst nemen we een zelfverzekerde stap voorwaarts richting de toenemende behoefte aan eenvoudige, flexibele en duurzame mobiliteitsoplossingen. :Dribe biedt ons waardevolle kennis over het toevoegen van een robuust, hoogwaardig IT-platform en een plug-and-play model dat eenvoudig te implementeren is.”

Digitalisatie

Het is een feit dat digitalisatie in Griekenland achterloopt bij andere landen in Europa. Het is daarom dat Dribe in eerste instantie naar Griekenland keek voor uitbreiding. Jesper Hill-Kjærsgaard, ceo van Dribe: “Ons Dribe-platform maakt een businessmodel mogelijk op basis van abonnementen dat weinig handwerk vereist en optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden.”

Relationeel

Dribe is een dochteronderneming van Semler Group, een belangrijke speler in de Deense automotive. De gedachte achter Dribe is dat het contact met de klant verschuift van transactioneel naar relationeel, met de bedoeling een langetermijnrelatie met die klant op te bouwen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 december 2025
Plan je moment!
12 december 2025
Ruim 100 euro verschil in kosten van laden
12 december 2025
Niet gedeeld, wel zelfrijdend
12 december 2025
Revisie krijgt eindelijk de aandacht die het verdient
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
Meest bekeken berichten
Recente reacties