Het Deense platform Dribe voor auto-abonnementen heeft een franchise-overeenkomst gesloten met Kosmocar, de Griekse importeur van Volkswagen, Audi en Skoda. In een later stadium breidt Dribe ook uit naar de Benelux, Frankrijk en Duitsland.

Yiannis Emirzas, ceo van Kosmocar, is optimistisch over de samenwerking. “Met deze franchise-overeenkomst nemen we een zelfverzekerde stap voorwaarts richting de toenemende behoefte aan eenvoudige, flexibele en duurzame mobiliteitsoplossingen. :Dribe biedt ons waardevolle kennis over het toevoegen van een robuust, hoogwaardig IT-platform en een plug-and-play model dat eenvoudig te implementeren is.”

Digitalisatie

Het is een feit dat digitalisatie in Griekenland achterloopt bij andere landen in Europa. Het is daarom dat Dribe in eerste instantie naar Griekenland keek voor uitbreiding. Jesper Hill-Kjærsgaard, ceo van Dribe: “Ons Dribe-platform maakt een businessmodel mogelijk op basis van abonnementen dat weinig handwerk vereist en optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden.”

Relationeel

Dribe is een dochteronderneming van Semler Group, een belangrijke speler in de Deense automotive. De gedachte achter Dribe is dat het contact met de klant verschuift van transactioneel naar relationeel, met de bedoeling een langetermijnrelatie met die klant op te bouwen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 juli 2025
Groeiverwachting voor autoleasemarkt
28 juli 2025
Cijfers LKQ: omzetdaling en bijgestelde verwachtingen
28 juli 2025
Soms is buiten beter
25 juli 2025
DFSK Nederland zoekt partners in het universele kanaal
25 juli 2025
Nieuwe koppeling CSW met Nationale Autowasbon
25 juli 2025
RDC in Beweging: Slimme data voor een sterke mobiliteitssector
Meest bekeken berichten
Recente reacties