Van alle in 2023 verkochte nieuwe Volvo’s had 62 procent een volledig elektrische aandrijving. Dit aandeel lag in 2022 nog op 47 procent. Het aandeel geëlektrificeerde voertuigen (inclusief hybrides) bedroeg 84 procent.

Het is de ambitie van Volvo wereldwijd om in 2030 alleen nog maar volledig elektrische Volvo’s te verkopen.

Marktaandeel

Met 16.255 auto’s behaalde Volvo in Nederland een significant hoger aantal registraties dan vorig jaar (12.965). De groei van 25 procent resulteerde in een totaal marktaandeel van 4,4 procent. In het stekkersegment had Volvo een marktaandeel van 8,8 procent.

Ook Volvo’s flexibele auto-abonnement, Care by Volvo, heeft een aanzienlijke groei doorgemaakt. Het aantal actieve abonnementen groeide met meer dan 30 procent. De helft van deze abonnees betreft nieuwe klanten voor Volvo.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
6 november 2025
Auto Prof 2026 groter dan in 2025
6 november 2025
AutoScout24: Prijs occasion stijgt weer
6 november 2025
Genomineerd voor de sloop?
5 november 2025
Stijging autokilometers te danken aan groei wagenpark
5 november 2025
De volgende stap in Bosch Remote Diagnostics
4 november 2025
2,2 procent meer occasions verkocht
Meest bekeken berichten
Recente reacties