Het afgelopen jaar hebben bijna alle Bosch Car Service-autobedrijven de nieuwe Europese Bosch Car Service-overeenkomst ondertekend. Dit betekent dat elk Bosch Car Service-bedrijf nu officieel franchisenemer is.

Conceptmanager Michiel Frijters: “Ik ben trots op hoe we het afgelopen jaar hebben aangepakt. Dankzij het professionele advies van de Bosch Car Service Franchiseraad hebben we concrete stappen gezet en verbeteringen doorgevoerd. De nadruk op dialoog en samenwerking heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen.”

Overstap

In samenwerking met de externe Franchise Support Groep is een plan van aanpak opgesteld om de overgang van Bosch Car Service naar een franchiseorganisatie in goede banen te leiden. “De overgang was een uitgelezen kans om de kracht van de organisatie te benadrukken”, vertellen Peta Klaassen en Arie Uyttenbroek van de Franchise Support Groep.

“Veel kwaliteits- en beleidsvoorwaarden waren al op orde. Voor ons stond centraal dat alle franchisenemers betrokken worden en er een open communicatiestroom is, waarin iedereen zijn mening kan delen, er naar elkaar geluisterd wordt en actie wordt ondernomen.”

Franchiseraad

De Franchise Support Groep vervult een sleutelrol als onafhankelijke voorzitter van de vergaderingen tussen Bosch Car Service en de Franchiseraad voor. “We stellen de agenda op, maken notulen en houden toezicht op de voortgang. De belangrijkste rol is voor de Franchiseraad.”

Als franchisegever biedt Bosch uitgebreide commerciële en technische ondersteuning om de franchiseformule succesvol te maken. De Franchiseraad, die bestaat uit vijf Bosch Car Service-ondernemers, vertegenwoordigt de belangen van de aangesloten bedrijven. Minimaal drie keer per jaar evalueren zij samen met Bosch het concept en bespreken zij manieren om de samenwerking verder te optimaliseren.

“Als Franchiseraad zorgen wij voor de communicatie met Bosch, brengen wij de mening van onze leden over en zoeken we naar een evenwicht in de verschillende ideeën en standpunten”, zegt Jan Evers, eigenaar van Bosch Car Service Autobedrijf Evers en voorzitter van de Bosch Car Service Franchiseraad.

“Afgelopen jaar hebben we gewerkt aan een duidelijke aanpak en het opzetten van een goede structuur. Toch hebben we al mooie resultaten behaald, zoals de samenwerking met WESP en onze feedback op de voorgestelde marketingcampagnes en de inzet van communicatiekanalen. Op dit moment richten we ons op het uitbreiden van het trainingsprogramma, met name door het introduceren van nieuwe trainingen.”

Daarnaast komen in de Franchiseraad ook bredere onderwerpen aan bod, zoals het personeelstekort in de sector. Bosch Car Service verkent manieren om nieuwe medewerkers te werven, bijvoorbeeld via informatiepakketten voor scholen en aanwezigheid op jobbeurzen. Ook wordt gekeken naar nieuwe partners en samenwerkingsverbanden die waardevol zijn voor het netwerk.

Toekomst

“We willen volgend jaar nog meer inzetten op dialoog en de positionering van Bosch Car Service als het leidende netwerk in technische kennis, digitale fitheid, kwaliteit, partnerships en service”, zegt Frijters. “Ik doe dan ook een warme oproep aan alle Bosch Car Service-bedrijven om input te blijven delen met de leden van de Franchiseraad. Zij zijn de spreekbuis voor het hele netwerk en samen kunnen we verder groeien.”

Jan Evers sluit zich hierbij aan: “Om goede resultaten te behalen, hebben wij de input van onze leden nodig. Zij kunnen altijd bij ons terecht met hun vragen, mening en suggesties. Samen maken we van Bosch Car Service een sterk en toekomstbestendig concept.”

Op de foto, v.l.n.r.: Marnix Gouka, Peta Klaassen, Arie Uyttenbroek, Norel Bomers, Leon Kuypers, Michiel Frijters, Ramin Zirai, Jan Evers, Rense van Slooten.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
RAI Aftermarket: 2025 wordt goed jaar
17 januari 2025
Liqui Moly: recordomzet 1 miljard euro 2024
17 januari 2025
Baan Twente Best Dealer 2024 Mercedes-Benz
17 januari 2025
Ames opnieuw Seat Dealer van het Jaar
16 januari 2025
NAPA viert honderdjarig bestaan
16 januari 2025
Vier scenario’s voor mobiliteit in 2050
Meest bekeken berichten
Recente reacties