“AI-technologie helpt ons meer auto’s te verkopen.” Dat zegt Marcus Malmberg, hoofd digitaal bij Bilbogalet, een Zweedse autodealer met veertien vestigingen.

Bilbogalet maakt hiervoor gebruik van het betaalde video-advertentieprogramma van Phyron, dat voor 100 procent wordt gevoed door AI en automatisering, zonder tussenkomst van verkopers. Het AI-platform fungeert daarmee als een uitbesteed videomarketingdienst.

Het AI-video-advertentieprogramma analyseert dagelijks een half miljoen auto’s en genereert vivdeo’s voor iedere auto in de voorraad van de dealer, geschikt voor social media zoals Meta, YouTube en TikTok. Jim McQuade van het Schotse Your Ford Centre: “De overstap naar Phyrons video-advertenties heeft ons bereik boven verwachting vergroot. Het is bovendien enorm kosteneffectief. We zijn van het adverteren van enkele auto’s met statische advertenties overgegaan naar video-advertenties van meer dan vijftig auto’s, met minimale inspanning.”

Begin

Johan Sundstrand, ceo van Phyron: “Simpel gezegd: AI helpt dealers meer auto’s te verkopen. Het idee van vertrouwen op statische beelden voor adverteren lijkt hiermee uit de tijd. Mensen zijn massaal gefocust op video en AI-technologie kan 100 geautomatiseerd verbazingwekkende video’s genereren en die 24/7 over social media kan verspreiden. Het is nog maar het begin van wat AI voor de automotive retailindustrie kan betekenen.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 oktober 2025
GRS-partnerbijeenkomst nieuwe stijl maakt uitbreiding netwerk wereldkundig
21 oktober 2025
Zwaardere crashtests onthullen zwakke plekken in autostoeltjes
21 oktober 2025
‘Ik ben geboren in een bak met olie’
20 oktober 2025
‘Gebruikte EV verkoopt sneller met SOH-certificaat accu’
20 oktober 2025
Merkgebonden aftermarket wil zich profileren via Automechanika
17 oktober 2025
BASF Coatings zelfstandig verder met Carlyle
Meest bekeken berichten
Recente reacties