“AI-technologie helpt ons meer auto’s te verkopen.” Dat zegt Marcus Malmberg, hoofd digitaal bij Bilbogalet, een Zweedse autodealer met veertien vestigingen.
Bilbogalet maakt hiervoor gebruik van het betaalde video-advertentieprogramma van Phyron, dat voor 100 procent wordt gevoed door AI en automatisering, zonder tussenkomst van verkopers. Het AI-platform fungeert daarmee als een uitbesteed videomarketingdienst.
Het AI-video-advertentieprogramma analyseert dagelijks een half miljoen auto’s en genereert vivdeo’s voor iedere auto in de voorraad van de dealer, geschikt voor social media zoals Meta, YouTube en TikTok. Jim McQuade van het Schotse Your Ford Centre: “De overstap naar Phyrons video-advertenties heeft ons bereik boven verwachting vergroot. Het is bovendien enorm kosteneffectief. We zijn van het adverteren van enkele auto’s met statische advertenties overgegaan naar video-advertenties van meer dan vijftig auto’s, met minimale inspanning.”
Begin
Johan Sundstrand, ceo van Phyron: “Simpel gezegd: AI helpt dealers meer auto’s te verkopen. Het idee van vertrouwen op statische beelden voor adverteren lijkt hiermee uit de tijd. Mensen zijn massaal gefocust op video en AI-technologie kan 100 geautomatiseerd verbazingwekkende video’s genereren en die 24/7 over social media kan verspreiden. Het is nog maar het begin van wat AI voor de automotive retailindustrie kan betekenen.”