In Groot-Brittannië heeft Ford zijn eerste online verkoopkanaal geopend: rechtstreeks vanaf de fabrikant naar de consument. De klant kan een auto configureren en eventueel een inruilbod op zijn huidige auto krijgen.

Ook is het mogelijk via het online verkoopkanaal een financiering af te sluiten, eventueel een servicecontract te sluiten en aan te geven of de auto ‘rechtstreeks’ bij hem/haar thuis of werkadres kan worden afgeleverd. Wie de auto liever bij de dealer ophaalt, kan zijn voorkeurslocatie aangeven.

Online wensen

Ford stelt dat het om een low-profile-actie gaat. Ze is vooral bedoeld om te kijken of de vaak gestelde online wensen van de potentiële autokoper kloppen met de aannames. Overigens is Ford niet de enige fabrikant die direct de online klant opzoekt. Volvo deed dit in Engeland al eerder, in samenwerking met Amazon. Recentelijk zijn ook Jaguar Land Rover, Mitsubishi en Hyundai online sales-trajecten gestart. Dat doen ze in samenwerking met het consumentenplatform Rockar.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
28 juli 2025
Groeiverwachting voor autoleasemarkt
28 juli 2025
Cijfers LKQ: omzetdaling en bijgestelde verwachtingen
28 juli 2025
Soms is buiten beter
25 juli 2025
DFSK Nederland zoekt partners in het universele kanaal
25 juli 2025
Nieuwe koppeling CSW met Nationale Autowasbon
25 juli 2025
RDC in Beweging: Slimme data voor een sterke mobiliteitssector
Meest bekeken berichten
Recente reacties